Slide show

1 / 10
 photo gamba_00000_zpsbypq7zzy.jpg
Barisan kepimpinan pelajar asrama untuk sesi 2016/2017 tampil dengan imej baharu!
2 / 10
 photo hfiz midonn_zpsatduoipm.jpg
Kehadiran Hafiz Hamidun memeriahkan Konsert Gema Mujahadah di SMKA Maahad Muar.
3 / 10
 photo gamba1_00000_zpswe44vm4k.jpg
Pelajar asrama SMKA Maahad Muar kreatif menghasilkan hiasan menggunakan barang-barang terpakai.
4 / 10
 photo gamba7_00000_zpslhcm2f7a.jpg
"Anugerah Huffaz Harapan".Tahniah adik!
5 / 10
 photo gamba5_00000_zpsmhlyu7mq.jpg
Para pelajar menghayati aktiviti berqasidah sehingga menitiskan air mata.
6 / 10
 photo gamba6_00000_zpsy5ddery2.jpg
Pelajar asrama SMKA Maahad Muar amat mementingkan kebersihan kerana 'Kebersihan itu sebahagian daripada iman.'
7 / 10
 photo gamba3_00000_zps59xeirjo.jpg
Majlis Jamuan Akhir Tahun bertemakan Retro ;menggamit memori,menjejak akar budi.
8 / 10
 photo gamba4_00000_zpszq45b9ks.jpg
Aktiviti Usrah merapatkan ukhuwah dalam kalangan pelajar walaupun berbeza tingkatan.
9 / 10
 photo gamba8_00000_zpseoqqglim.jpg
"Yang muda disayangi,Yang tua dihormati ^^ "
10 / 10
 photo gamba2_00000_zpsbcpeylsp.jpg
Lujnah Muslimin bergambar sebagai kenangan

Asrama SMKA Maahad Muar 2016/2017. Powered by Blogger.

Jualan Lajnah Semasa Temuduga pelajar Tingkatan 1 '2014.



"Kiranya hari Jumaat petang dah kena balik hostel la ea ?"
"Yes."
"Okay."


Assalamualaikum semua :)


ehem. Berkenaan dengan temuduga untuk pelajar tingkatan 1 tahun hadapan tu, kami para lajnah berkorban untuk turun Muar bagi membuat jualan. Hasilnya, alhamdulillah. Rezeki namanya. 

walaupun berlaku sedikit kesulitan di sana sini hinggakan ada juga ya yang macam-macam gaya semua. letting out all the feelings and throw out of the window. Nahh, just forget it. Yang dah lepas tu lepas lah ye. Dan harapnya lepas ni, berilah kerjasama yang sebaiknya.


Bersatu teguh, bercerai roboh.


Benda memang senang cakap, buatnya belum tentu senang. Kadang-kadang payah nauzubillah. 


Dan kadang-kadang, kata maaf tu tak juga selesaikan masalah, mereka yang rasa tu siapa yang tahu ? Andaikata kita ni manusia, bunuh kucing yang punya tuan badan. kemudian minta maaf  "Sorrylah. Dah bunuh kucing kau."

Maaf, maaf juga. Nyawa kucing yang dah melayang tu siapa nak ganti ? Boleh senang-senang minta maaf macam tu sahaja ? Boleh ?

Chill.

Tadaaaa !


macam ramai je sebenarnya :') Haha. Syukran kepada yang datang. Alhamdulillah semua yaa. 
malam sebelum jualan. persediaan lah kiranya. Happy moments.
Penat sebenarnya masak ni. Tapi best :)
Sedap roti john telur benjo diorang buat ;') next time boleh la buat lagi untuk kitorang ~
antara lajnah yang menguruskan pendaftaran bagi interview form 1 tahun hadapan  :)

"Awak berkorban. Mak ayah kat rumah terkorban nak hantar awak ke sini. Adik beradik terkorban. Kucing terkorban." - Ustaz Sani.


"Pengalaman takkan tercipta jika kita tak laluinya." - Nabilah Supian.


Payback. Insya-Allah one day. Alhamdulillah.


Wassalam.


Bersyukurlah. Maka nikmat itu akan ditambah :)


::: Nurul Fatin bt Hamdan


Popular Posts

Youtube